HISTORY MUSEUM OF ARMENIA

Educational corner

Աշխատություններ, Հատոր VIII, 2021թիվ

Աշխատություններ
Հայաստանի պատմության թանգարանի
Հատոր VIII
Երևան 2021

Աշխատություններ, Հատոր VII, 1981թիվ

Աշխատություններ
Հայաստանի պետական պատմական թանգարանի
Հատոր VII
Երևան 1981

Աշխատություններ, Հատոր VI, 1975թիվ

Աշխատություններ
Հայաստանի պետական պատմական թանգարանի
Հատոր VI
Երևան 1975

Աշխատություններ, Հատոր V, 1959թիվ

Աշխատություններ
Հայաստանի պետական պատմական թանգարանի
Հատոր V
Երևան 1959

Աշխատություններ, Հատոր IV, 1952թիվ

Աշխատություններ
Հայաստանի պետական պատմական թանգարանի
Հատոր IV
Երևան 1952

Աշխատություններ, Հատոր III, 1950թիվ

Աշխատություններ
Հայաստանի պետական պատմական թանգարանի
Հատոր III
Երևան 1950

Աշխատություններ, Հատոր II, 1950թիվ

Աշխատություններ
Հայաստանի պետական պատմական թանգարանի
Հատոր II
Երևան 1950

Աշխատություններ, Հատոր I, 1948թիվ

Աշխատություններ
Հայաստանի պետական պատմական թանգարանի
Հատոր I
Երևան 1948

 “Embroidery and Fashion: the old in a new interpretation”

The educational program “Embroidery and Fashion: the old in a new interpretation” is envisaged for those who are 18 and older. Within the framework of the project, the participants  get acquainted with the embroidery specimen chosen from the museum collection, and its elements in the modern fashion trends. The specialist teaches them Armenian embroidery skills according to the […]

Clay Hands

Within the framework of the “Clay Hands” educational program, children of secondary school age will be provided with a copy of a museum object and get acquainted with the history of pottery, after which they will try to make the object themselves. Then, the children will have an opportunity to work on the wheel, make any pottery they want.

“Get to Know Your Country by Costumes”

The History Museum of Armenia offers a series of educational programs within the framework of the “Fragments of Identity: Costume” exhibition. As part of the “Get to Know Your Country by Costumes” educational program, 12-14-year-old children get acquainted with the regional features and peculiarities of the exhibits, and  symbols; then, they play games-puzzles, correctly arranging […]